Select Your Country or Region
Skicka

Getinge bjuder in besökare till invigningen av sitt nya Experience Center i Frankfurt

Getinges nya Experience Center i Frankfurt, Tyskland, är en del av företagets kontinuerliga strävan efter att interagera med, och stötta, kunder och partners. Experience Centret kommer att visa upp Getinges breda portfölj med innovativa och hållbara lösningar för hälso- och sjukvården samt Life Science-sektorn.

Invigningen äger rum den 9 maj, 2022, klockan 17:00 CEST och Mattias Perjos, VD & koncernchef, Carsten Blecker, Chief Commerical Officer, och Josef Hinterberger, President DACH & BeNeLux på Getinge, kommer att vara värdar. Getinge är också glada att meddela att framstående gäster så som Sveriges ambassadör i Tyskland, Per Thöresson, Dr. Anke Diehl, CTO & Head of the Digital Transformation Unit vid Essen Universitetet, samt Professor Dr. Caudia Bozzaro, Head of the Medical Ethics Unit vid Institute for Experimental Medicine vid Christian-Albrechts-Universität, Kiel, kommer att delta.

Det vituella programmet omfattar spännande presentationer om framtiden och digitaliseringen av hälsovårdsystemet, hållbarhetsabete inom medtech industrin samt en virtuell guidad tur av centret. För att delta i invigningen, vänligen registrera dig här.

Getinges nya Experience Center ligger vid Gateway Gardens i Frankfurt i Tyskland, nära den internationella flygplatsen, och kommer att vara öppet för besökare på vardagar. I centret finns både produktutställningsområden, utbildningslokaler och kontor.

Läs mer om Getinges Experience Centers

Mediakontakt:

Anna Appelqvist, Vice President Corporate Communications
E-post: anna.appelqvist@getinge.com

Om Getinge

Med en fast övertygelse om att alla människor och alla samhällen ska ha tillgång till bästa möjliga vård förser Getinge sjukhus och institutioner verksamma inom Life Science-området med produkter och lösningar vars syfte är att förbättra de kliniska resultaten och optimera arbetsflödena. Erbjudandet omfattar produkter och lösningar för intensivvård, hjärt- och kärlvård, operationssalar, steril rekonditionering samt Life Science-sektorn. Getinge har över 10 000 anställda runtom i världen och produkterna säljs i över 135 länder.